Thursday, 17 November 2011

SetaHun YanG DuLu

Setahun yang dulu semalam aku dan isteri bertolak dari perak ke pulau pinang. Masa itu semalam adalah hari raya korban yang pertama, aku tak dapat nak cuti sebab banyak kerja yang nak dibuat di pejabat, bertolak petang malam kami pun sampai ke pulau pinang. Kami bermalam di PEARL VIEW HOTEL, hotel yang pertama aku nampak, dari semalam jugak bini aku nakkan air kacang soya, dah malam aku pun tak larat nak p kedai beli, tunggu besok jer la sayang oi. Esoknya.... kira tarikh hari ni la. Kami sarapan pagi kat cafe hotel.. Ade jumper air kacang soya,, bini tersenyum puas. Pade hal air kacang soya jer, tu la penangan orang mengandung. Aper apa hal selamat aku die tak mengidam yang pelik pelik, Kemudian kami siap siap ke klinik berdekatan, klinik kesihatan butterworth untuk cek tekanan darah tinggi bini, orang mengandung macam ni la semua tinggi. sampai kat klinik doktor kata tekanan darah agak tinggi, die disarankan p hospital, tp punya la baik doktor ni, baik ke aper jer takut aku laki bini lari tak p hospital ker entah le, doktor suruh naik ambulans, ni la kali pertama bini aku naik ambulans, aku pulak ikut dari belakang bawak kereta, lampu liplap ambulans dinyalakan, sampai lampu isyarat bunyi ambulans pulak dimainkan, penyudahnya tak dapat aku nak ikut ambulans tu... laju macam pelesit. Jururawat yang mengiringi bini aku dua orang, dua dua sengeh sengeh, katanyer bini ko ni mau kena bedah ni, tula dah sarat mengandung dok bawak p jalan buat per, huhuhuhuhu. lalu ditahan la bini aku dalam wad bersalin tp bukan untuk dibersalinkan tp untuk ditenang tenang kan agar darah tingginya turun. Dah duduk dalam wad bersalin mau ker turun darah tingginyer, bagi la wad yang tenang sikit, ini wad bersalin aku pun rasa mcm nak terberanak, huh cakap doktor jangan di lawan ya.... ya ikut kan saja. Sejam kemudian aku di bawak berjumpa doktor, dengan sedikit penjelasan akhirnya aku bersetuju untuk bini aku di bedah, keluar ikut tingkap la anak aku. dari pukul 2 petang hingga ke 5 petang, punya la banyak orang beranak, masuk bawak perut, keluar bawak anak, bini aku jer yang tak keluar lagi dengan anaknya, Dan akhirnya bini aku keluar dari wad bersalin, langsung aku terasa lega, aper lagi dengan semangat berkobar-kobar aku p la kat bini aku. ohhhhh,,,, saaaayanng. maner anak nyer, terkejut jugak tengok anak tak der di sisi, Dalam perut, jawab bini aku slumber. perrrr belum beranak lagi. rupernye baru nak di bawak ke dewan bedah. langsung aku pulak macam nak kena darah tinggi. Dan akhirnya selamat lah anak ku lahir ke dunia pada 18/11/2010 jam 5.24ptg. ok nanti aku sambung pulak citer lepas bini aku bersalin, maklum le aku berdua jer kat pulau pinang, bersalin yang tidak dijangkakan.. tp dah mcm mcm rase.....

Thursday, 10 November 2011

KEMALANGAN MAUT 11-11-11 KEMALANGAN ROMBONGAN BAS SEKOLAH DI SLIM RIVER BEHRANG SEKOLAH MENENGAH AIR MERAH KULIM 11.11.11


Jam 8.30 kawan maklumkan tentang kemalangan tersebut, katanya terdapat 3 kematian 5 cedera parah 20 cedera 1 hilang, masih lg tak pasti tentang mangsa kemalagan dan keadaan tempat kemalangan

Diharap kita memandu dengan lebih berhati hati dijalan raya,

Tuesday, 1 November 2011

PindAH RumaH

salam semua.... pada 30/10/2011 kami telah pun berpindah... dengan keadaan tergesa gesanya..... banyak kerja tak sempat buat. pindah sajalah... beli kotak rm 2.50 sekotak ader lima semuanya em kali lima rm10.00 jugaklah.... masuk semua barang dalam kotak masuk dalam keta..... dua trip jugak lah baru habis angkat kotak kotak tu...... lepas tu pening kepala jugak mcm maner nak angkat almari katil tilam peti ais mesin basuh dan barang barang yang besar besar semua tu... kakak kater ader lori... kejap kata tak der lori..huhu.. pastu kak kater abang ipar cari lori....... penyudahnya tunggu punya tunggu abang ipar muncul dengan sebuah lori yang dipandunya sendiri... bila pulak ader lesen lori ni... yang ni abang ipar kater senang... free jer.... tp kena berhati-hati... dah tu yang ader seram kecut seram sejuk belasah jer la.... untuk keselamatan jd tak la dimasukkan gambar lori bawa barang... huh.. dan akhirnya selamat la berpindah....jd sambut jugak la hari jadi aku pada 31/10/2001 di rumah baru......

tak abis pening lagi... member yang nak kenalkan aku pada pengasuh anak aku gagal dihubungi pulak.... pada mlm menyambut hari jadi aku tak tido lena memikirkannya.... em mcm maner nak buat ni. bangun pagi tunggu time time orang jemur pakaian aku keluar... jalan pusing kampung... asal jumper orang jer aku tanyer.... kak....ader tak saper saper nak jg budak.... mak cik ader tak saper saper nak jaga budak.... puan nak beli karpet tak.....hutang pun boleh.. huhuhu... sampai  terik mentari jugak tak jumper jumper....
kali ni aku p bagi salam umah orang pulak... cari rumah yang ader jemuran kanak kanak.....
assalamualaikum..... assalamualaikum.....
ader yang intai dari luar tingkap jer takut nak keluar... em sabo jer la....
dan akhirnya aku jumper sebuah rumah...... lalu kak tu memperkenalkan aku pada jirannya.....
aku balik umah jap... p ambik anak aku dengan bini aku.... aku tunjukkan pada kak tu pulak
kak...... ni anak saya.... kak nak jaga tak........ nak tak nak tak....
dan akhirnya kak tu bersetuju..... huh lega
rm200 sebulan.... macam dulu jugak... tp biase kami bayar lebih sikit... maklum la bini selalu balik lewat...
jg mcm anak sendiri yer kak.........