Jadual Kenaikan Gaji Penjawat Awam

Slide 1
Baru baru ni kecoh tenteng kenaikan gaji dan ader pulak yang pandai pandai buat perkiraan sendiri setelah PM umum bajet kenaikan hingga rm 80 – rm 320, maner die orang dapat pun aku tak tau la.

Ada yang bayangkan Kenaikan gaji adalah Bukan Sistem saraan Baru, Rm 80-RM320 Bukan 7% - 13%. Bila Gaji dah naik Baru la Kira sistem saraan baru....
Jadual Kenaikan Gaji Kakitangan Kerajaan 2011
Oleh yang demikian  keluarkan lah salah satu kiraan kenaikan gaji , dengan sedikit perbezaan, Walaubagai manerpun ini adalah rekaan semata mata, sebap ada yang terpikir tentang kenaikan gaji tahuan sistem saraan baru yang naik 7% hingga 13%. Tp yang sebenarnya aku pun tak berapa nak paham ape yang dei orang pk . Sistem saraan baru tu kira lain, kenaikan gaji kira lain.. emmmmmmm tunggu jer JPA umum harap sabar naaaaaa

Gaji Sekarang Rm800 + kenaikan RM 320 = 1120
Gaji Baru 1120 x Kenaikan Sistem saraan Baru 10% = 112
Gaji Baru 1120 + Kenaikan Sistem saraan Baru 112 =  RM 1232


Gaji Sekarang Rm 2500 + Kenaikan RM 160 =2660
Gaji Baru x Kenaikan Sistem saraan Baru 10%= 266
Gaji Baru + Kenaikan Sistemsaraan Baru 266= 2926

Itu la Cakap cakap setengan orang, macam mimpi pun ader...........
Jadual Kenaikan Gaji Kaki Tangan Kerajaan