Tuesday, 1 November 2011

PindAH RumaH

salam semua.... pada 30/10/2011 kami telah pun berpindah... dengan keadaan tergesa gesanya..... banyak kerja tak sempat buat. pindah sajalah... beli kotak rm 2.50 sekotak ader lima semuanya em kali lima rm10.00 jugaklah.... masuk semua barang dalam kotak masuk dalam keta..... dua trip jugak lah baru habis angkat kotak kotak tu...... lepas tu pening kepala jugak mcm maner nak angkat almari katil tilam peti ais mesin basuh dan barang barang yang besar besar semua tu... kakak kater ader lori... kejap kata tak der lori..huhu.. pastu kak kater abang ipar cari lori....... penyudahnya tunggu punya tunggu abang ipar muncul dengan sebuah lori yang dipandunya sendiri... bila pulak ader lesen lori ni... yang ni abang ipar kater senang... free jer.... tp kena berhati-hati... dah tu yang ader seram kecut seram sejuk belasah jer la.... untuk keselamatan jd tak la dimasukkan gambar lori bawa barang... huh.. dan akhirnya selamat la berpindah....jd sambut jugak la hari jadi aku pada 31/10/2001 di rumah baru......

tak abis pening lagi... member yang nak kenalkan aku pada pengasuh anak aku gagal dihubungi pulak.... pada mlm menyambut hari jadi aku tak tido lena memikirkannya.... em mcm maner nak buat ni. bangun pagi tunggu time time orang jemur pakaian aku keluar... jalan pusing kampung... asal jumper orang jer aku tanyer.... kak....ader tak saper saper nak jg budak.... mak cik ader tak saper saper nak jaga budak.... puan nak beli karpet tak.....hutang pun boleh.. huhuhu... sampai  terik mentari jugak tak jumper jumper....
kali ni aku p bagi salam umah orang pulak... cari rumah yang ader jemuran kanak kanak.....
assalamualaikum..... assalamualaikum.....
ader yang intai dari luar tingkap jer takut nak keluar... em sabo jer la....
dan akhirnya aku jumper sebuah rumah...... lalu kak tu memperkenalkan aku pada jirannya.....
aku balik umah jap... p ambik anak aku dengan bini aku.... aku tunjukkan pada kak tu pulak
kak...... ni anak saya.... kak nak jaga tak........ nak tak nak tak....
dan akhirnya kak tu bersetuju..... huh lega
rm200 sebulan.... macam dulu jugak... tp biase kami bayar lebih sikit... maklum la bini selalu balik lewat...
jg mcm anak sendiri yer kak.........

No comments:

Post a Comment