Sunday, 23 October 2011

Saliran dan Laici Malaysia

Minggu ni kerja kerja luar rumah dijalankan.. almaklum lah... kawasan rumah takda longkang,,, tiga aduan kepada MBI telah dihantar,,,, namun jawapannya tetap sama, tidak mempunyai peruntukan yang cukup nak buat longkang tu. So samalah dengan saya tak cukup jugak peruntukan, jadi terpaksa la buat sendiri saliran, dengan berjenterakan tukul, pahat dan cangkul. lalu kugalilah dan ku pahatlah jalan depan rumah. Bila dah siap koreng, korek pun tak berapa dalam, kena beli la pulak paip PVC, dua batang, satu batang rm36 sepanjang 20kali lebih. dan bli jugak penutup longkang simen tu pun sekeping Rm35, beli penyambung paip dan keci keci punya barang kenalah semua RM195,  Semalam jugak siap... dah mcm rupe batas sayur jer..... huh.



Lepas tu taman pokok laici malaysia pulak, aku bawak dari pulau pinang,, harap harap hidup lah....




No comments:

Post a Comment